۱۳۹۲ بهمن ۱۴, دوشنبه

اپل در حال آزمایش شارژر بیسیم باتری برای گجت های پوشیدنی خود است


نگهداشتن شارژ در گجت های پوشیدنی بسیار مهم است. زیرا این نوع گجت ها مثل تبلت ها و اسمارت فون ها نیستند که ما به راحتی آن ها را به شارژ بزنیم و با خیال راحت به کارمان برسیم. مثلا فرض کنید که یک ساعت هوشمند به دستتان بستید و ناگهان یک نفر از شما می‌پرسد: ببخشید ساعت چنده : و شما به او میگید شارژش تموم شده! خب اون شخص هر چقدر هم بروز باشه میگه بفروشش خروس قندی بخر! پس یکی از مشکلات اصلی گجت های پوشیدنی شارژ باتری آنها می باشد که سازندگان این گجت ها درگیر آن هستند. اما سوال اصلی اینجاست که باتری این گجت ها چه قدر باید دوام بیاورد؟ چه قدر طول میکشد تا شارژ شود؟

در حالی که شرکت های دیگر در حال تلاش برای انقلاب در نسل بعدی باتری ها هستند، گزارشاتی از اپل به بیرون درز کرده که این شرکت در حال تمرکز بر بهبود روش های شارژ  باتری می باشد.
استفاده از جایگزین شارژر ها با سیم های درهم و برهم کردن فکر جدیدی نیست. ما شارژر های بی سیم مثل  شارژر خورشیدی را هم تجربه کردیم اما راندمان پایین آنها باعث عدم استفاده از آنها شده است. شرکت اپل در تلاش است تا راه بهتری برای حل این مشکل، پیدا کند. به گفته منابع، اپل در حال آزمایش روش های جدید برای شارژر بیسیم است. یکی از این روش ها استفاده از القای مغناطیسی است، که در آن یک دستگاه در شارژ الکتریکی را از طریق میدان مغناطیسی دریافت می کند. دیگری شامل نوع دیگر از شارژر خورشیدی است. منابع نزدیک به پروژه می گویند قرار است iWatch با یک صفحه نمایش شیشه ای منحنی شکل و یک لایه سلول خورشیدی ساخته شود.
منبع: NewsTech

هیچ نظری موجود نیست:

ارسال یک نظر